Rejs Turcja 2011. Sailing Whale jest mistrzem świata we wszystkim, co robi ...

Rejs był cudowny! Pływaliśmy dużym i bardzo wygodnym jachtem w 12 osób, większość czasu siedzieliśmy całą ekipą razem na pokładzie, gadaliśmy, śmialiśmy się i nuciliśmy Boba Marleya, a jak ktoś chciał w samotności poczytać książkę, to nie było problemu, bo jacht był serio spory. Pogoda była świetna, padało tylko jednego dnia, a to sprawiło, że poczułam się jak taki stary wilk morski co mu żaden deszcz nie straszny! Woda cieplutka, ale jak jej temperatura spadła do 29 stopni, to niektórzy z nas ogłosili bunt, że w takiej zimnej to oni się nie kąpią :)

Spotkaliśmy parkę delfinów, latające ryby, a na lądzie żółwie, co było fantastyczne. Żeglowaliśmy całe dnie, zatrzymując się co jakiś czas w ślicznych zatokach, by popływać albo dopłynąć pontonem do lądu i zobaczyć, co tam ciekawego jest. A było spoko - a to ruiny jakiegoś zamku, a to ruiny całego miasta z teatrami i świątyniami, a to z kolei po prostu fenomenalna roślinność. Wiało na tyle, żeby szybko płynąć, ale nie aż tak, żeby fale powodowały mdłości. Wszystko wspominam bardzo dobrze a nawet lepiej, ale czymże byłoby to wszystko, gdyby nie super ludzie? Nieważne gdzie, ważne z kim! A załoga była genialna!

Wszyscy wyluzowani, uśmiechnięci, opaleni i szczęśliwi, generalnie żartom i śmiechom nie było końca. Dorota (pozdro!) super gotowała i nawet udało się jej zaciągnąć mnie do kuchni (to jest spory wyczyn), a nasz super skipper Adam (pozdro!) wszystko ogarniał i z uśmiechem na twarzy odpowiadał na moje wszystkie pytania. Od samego początku pokazywał mi co i jak obsługiwać na jachcie morskim, uczył ustalania trasy... Adam wprowadzał na jachcie atmosferę luzu i bezpieczeństwa, jednocześnie, i to było fajne. Cały czas jestem pod wrażeniem jego umiejętności i mam nadzieję na jeszcze nie jeden wspólny rejs, bo po pierwsze było fantastycznie, a po drugie mam nadzieję się czegoś od niego nauczyć. SAILING WHALE jest mistrzem świata we wszystkim, co robi!